7 redenen waarom onderscheidende bedrijfskleding zich terug betaalt

De corporate identity van een organisatie bepaalt de eerste indruk van de klant. Er wordt door organisaties veel geïnvesteerd in communicatie zowel online als offline. Offline communicatie houdt echter niet op bij een mooie brochure, een aantrekkelijke uitstraling van het pand en een schone, goed beletterde auto. Hoe onderscheid je jezelf in de huidige markt nog van de concurrentie?

Bedrijfskleding kan hier een belangrijke rol in spelen. Bedrijfskleding die medewerkers net zo graag dragen als de kleding die ze zelf kopen. En omdat trends komen en gaan, spreken wij bij Outfit in deze context ook wel over ‘corporate fashion’. Hieronder 7 redenen waarom corporate fashion zich zelf terug betaalt.

1. Corporate identity
Goede corporate fashion versterkt de identiteit van het bedrijf, past bij de mensen die het dragen en is afgestemd op de werkomstandigheden

2. Klantbeleving
Hoe herkent de klant een medewerker? Bedrijfskleding zorgt voor deze herkenbaarheid, bijvoorbeeld in een winkel of op locatie. Ook zal de klant een medewerker in bedrijfskleding automatisch meer professionaliteit en betrouwbaarheid toedichten.

3. Exposure
Bij elk contactmoment tussen klant en medewerker komt de organisatie en het merk op het netvlies. Medewerkers zijn lopende billboards.

4. Veiligheid & hygiëne
Bij functies waar veiligheid en hygiëne een rol spelen, zijn zaken als Arbowetgeving en verantwoord ondernemen aan de orde. Een goede balans tussen normering, voorschriften en corporate identity is belangrijk bij de keuze van de kleding.

5. Team spirit en trots
Bedrijfskleding geeft medewerkers een gevoel van verbondenheid en trots. Ze zijn zich meer bewust dat ze er samen voor staan. Ze worden meer loyaal aan de organisatie en de groei hiervan.

6. Motivatie
Bedrijfskleding wordt door medewerkers ervaren als een extraatje en is daardoor een motivatieprikkel. Medewerkers hebben het gevoel dat er in hen geïnvesteerd wordt. Ze hoeven privé minder te besteden en zelf niet meer na te denken over hun dagelijkse kledingkeuze.

7. Harmonie en duidelijkheid
Managers hoeven medewerkers niet meer aan te spreken op ongepaste kledingkeuze. Discussie en teleurstelling wordt voorkomen. Dit komt de harmonie in de organisatie ten goede.

Om van corporate fashion een winstgevend model te maken moet dit ‘passen’ op alle fronten. De slogan van Outfit is daarom ook:

“Wij maken kleding die écht past!”

Kennis maken met onze aanpak en FITT-methodiek? Neem contact op met info@outfit.nl of bel 0183-634377.

Contact met Outfit

Outfit company wear
Weide 28, 4206 CJ  Gorinchem
T: 0183 – 634 377
E: info@outfit.nl
Openingstijden
Maandag t/m donderdag: 08:30 – 17:00
Vrijdag: 08:30 – 15:00

Accreditaties

Fashion Award
Outfit company wear is finalist van de Corporate Fashion Award 2018.
Lees hier meer […]

Onderneming van het jaar
Outfit is winnaar geworden van de “Onderneming van het jaar 2017” in de categorie duurzaamheid. Lees hier meer […]